نحوه استعلام و پرداخت جریمه موتورسیکلت

آیتول سامانه خدمات خودرویی

نحوه استعلام و پرداخت جریمه موتورسیکلت

 در کلان شهرهایی مانند تهران بزرگ که ترافیک شهری در آن‌ها بیداد می‌کند، استفاده از موتورسیکلت اولویت اول بسیاری از افراد جهت حمل و نقل روزانه است. بدیهی است که هرگونه تخلف با موتورسیکلت نیز مانند سایر وسایل نقلیه مشمول جریمه قانونی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی خواهد شد، بنابراین نحوه استعلام و پرداخت جریمه موتورسیکلت ممکن است دغدغه اغلب راکبان این وسیله باشد. بدین ترتیب این مطلب راهنمایی مناسب برای آن دسته از کسانی است که قصد دارند جریمه موتورسیکلت خود را در اولین فرصت پرداخت نمایند.

استعلام خلافی و پرداخت جریمه موتورسیکلت از طریق پیامک

از آنجایی که نداشتن بیمه موتورسیکلت و دیرکرد در پرداخت جریمه این وسیله نقلیه در مبالغ بسیار بالا، منجر به توقیف آن توسط پلیس راهنمایی و رانندگی خواهد شد، بهتر است جهت پرداخت به موقع و در شرایطی که نه امکان استعلام حضوری دارید و نه شرایط اتصال به اینترنت برایتان مقدور است از طریق ارسال پیامک به سرشماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ اقدام کنید. برای اینکار تنها کافی است کد VIN را که بر روی کارت موتورسیکلت درج شده‌است به صورت انگلیسی به شماره اعلام شده ارسال نمائید. همچنین شما می‌توانید جهت ارسال شماره vin ، کد دستوری ستاره ۱۱۰ مربع را از طریق گوشی همراه خود شماره گیری کنید، سپس عدد ۱ را وارد کنید و با دنبال کردن دستور العمل‌ها نتیجه استعلام را دریافت کنید.

پرداخت جریمه موتورسیکلت از طریق سایت راهور ۱۲۰

طی سال‌های اخیر با فراگیر شدن گوشی‌های همراه و امکان استفاده از شبکه اینترنت، به منظور رفاه حال شهروندان بسیاری از خدمات مربوط به خودرو و موتورسیکلت مانند خرید بیمه بدنه، استعلام نمره منفی گواهینامه و ... به شکل غیر حضوری نیز قابل ارائه شده‌است. بدین منظور پلیس راهنمایی و رانندگی با راه اندازی سایت راهور ۱۲۰ بسیاری از خدمات خود را به صورت شبانه روزی و رایگان از طریق این سامانه دولتی به کاربران بی‌شمار خود عرضه می‌کند. استعلام خلافی و پرداخت جریمه موتور سیکلت از جمله این خدمات است. جهت انجام این کار ابتدا باید از طریق سایت راهور وارد سایت شوید سپس شماره ۸ رقمی پشت کارت موتور سیکلت خود را در قسمت «استعلامات رانندگی» وارد کنید تا اطلاعات لازم در اختیار شما قرار داده‌شود.

پرداخت جریمه و استعلام خلافی موتورسیکلت از طریق دفاتر پیشخوان دولت

احتمالا تاکنون برای انجام کارهایی مانند پرداخت عوارض خودرو، صدور بیمه سلامت و... به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده‌اید. بد نیست بدانید که برای پرداخت جریمه و استعلام خلافی موتورسیکلت خود نیز می‌توانید به صورت حضوری از خدمات این دفاتر بهره‌مند گردید.

استعلام خلافی و پرداخت جریمه موتورسیکلت از طریق تلفن

امکان تماس تلفنی جهت استعلام خلافی موتورسیکلت دیگر روش غیر حضوری جهت آگاهی از تخلفات رانندگی با موتور و پرداخت جریمه آن است. در این روش می‌توانید از تلفن ثابت با شماره ۸۸۲۸۸۸۸۸ تماس بگیرید و با توجه به راهنمایی‌های اپراتور اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهید تا نتیجه استعلام برای شما قرائت شود. اگر از طریق تلفن همراه قصد تماس با این شماره را دارید لازم است کد شهرستان تهران را بدین شکل ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸۸ منظور نمائید.

پرداخت جریمه و استعلام خلافی موتورسیکلت از طریق آیتول

یکی از سریع‌ترین روش‌ها جهت پرداخت بیمه و استعلام خلافی موتورسیکلت مراجعه به سامانه جامع آیتول است. آیتول از طریق پنل کاربردی راحت و کاربرپسند خود امکان استعلام و در نهایت پرداخت جریمه موتورسیکلت را در کمترین زمان برای کاربران خود در سرتاسر ایران فراهم کرده‌است. بدین منظور با ورود به سایت، پس از وارد کردن اطلاعات مربوط به موتورسیکلت نتیجه استعلام با جزئیات کامل به صورت لحظه‌ای در اختیار شما قرار داده خواهد شد که از طریق درگاه‌های امن این سایت امکان پرداخت آن را خواهید داشت.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.